Главният инспектор в дирекция „МД” събира, проверява и обработва постъпващата от ЛЗ оперативна и годишна медико-статистическа информация. Изготвя отчети и ги представя в определените срокове в НЦОЗА и НСИ- София. Събира, обработва и обобщава годишните медико-статистически отчети на МТЛ и МДЛ. Упражнява контрол, извършва проверки, осъществява методична помощ и обучение на ЛЗ и ЗЗ от областта по правилното водене на учетната и отчетната документация, съгласно нормативните документи на МЗ. Своевременно уведомява ЛЗ за извършените промени в методологията по отчитане на лечебната помощ. Изготвя медико-статистическа информация по искане на физически и юридически лица, спазвайки Закона за достъп на обществена информация и Закона за защита на личните данни. Участва в комисии за проверки, осъществявани от Дирекция „Медицински дейности”, касаещи дейността на лечебни и здравни заведения на територията на област Шумен. Извършва проверки по чл. 93 от Закона за здравето по жалби и сигнали при нарушаване правата на пациентите или при спорове, свързани с медицинското обслужване и участва в съвместни проверки с Изпълнителна агенция „Медицински надзор”;. Осъществява контрол по спазване на Наредба № 3 от 05 април 2019г. за субсидиране на лечебни заведения със средства от бюджета на Министерство на здравеопазването.
Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:
1. Образователно-квалификационна степен: „бакалавър”;
2. Минимален професионален опит, необходим за заемане на длъжността: 2 (две) години в съответното професионално направление и/ или минимален ранг за заемане на длъжността – ІV младши.
3. Професионална област: Социални, стопански и правни науки
4. Професионално направление: Икономика
Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство за кандидатите:
1. Придобит професионален опит в системата на РЦЗ/ РИОКОЗ / РЗИ/;
2. Задължително познаване на основните нормативни актове, свързани с изпълняваната работа& Закона за здравето, Закона за лечебните заведения, Закона за държавния служител, Устройствен правилник на регионалните здравни инспекции и други нормативни актове, свързани с основните функции и задачи на РЗИ;
3. Компютърна грамотност.
Необходими документи за участие в конкурса:
1. Заявление за участие в конкурса, съгласно Приложение №2 към чл. 17, ал. 1 от НПКДС;
2. Българските граждани представят лична карта, а гражданите на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария представят документ за самоличност ;
3. Декларация от лицето по чл. 17, ал. 2, т. 1 от НПКДС (по образец) от кандидата;
4. Копие от документи за придобита образователно-квалификационна степен;
5. Копие от официални документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит - трудова книжка, осигурителна книжка, служебна книжка, официален документ на български език, доказващ извършване на дейност в чужбина;
6. Официален документ, удостоверяващ придобития ранг (ако има такъв);
7. Подробна автобиография;
8. Други документи: копия на официални документи за завършен курс за компютърно обучение (ако притежават такива), сертификати за проведени обучения.
Срок и място за подаване на документи:
- Област, община, населено място: гр. Шумен, област Шумен
- Адрес: пл. “Освобождение” № 1, сградата на РЗИ, ет.І, стая № 5.
- Телефон: 054/800 722, 800 727.
- Административно звено: РЗИ – Шумен, Дирекция “АПФСО”
- Лице за контакт: Пенка Веселинова
- Краен срок за подаване на документите: 09.11.2020 г.
- Ден за публикуване на обявата: 26.10.2020 г.